Moottorihäiriöt

Moottorihäiriö lentoonlähdön jälkeen tai pakkolasku

  1. Nopeus – 83 MPH laipat 0°
  2. Vaihda polttoaineen valitsin täydemmälle tankille
  3. Sähköinen polttoainepumppu – PÄÄLLE
  4. Seos – RIKAS
  5. Sytytys – PÄÄLLÄ
  6. Moottorin varailmanotto – VEDÄ PÄÄLLE
  7. Laipat – TARPEEN MUKAAN
  8. Pääkytkin – POIS PÄÄLTÄ

Osittainen moottorihäiriö lennolla tai lennonlähdön jälkeen

  1. Seos – RIKAS
  2. Moottorin varailmanotto – VEDÄ PÄÄLLE
  3. Nopeus – 83 MPH, jos et pysty säilyttämään vaakalentoa
  4. Polttoaineen valitsin – BOTH
  5. Sähköinen polttoainepumppu – PÄÄLLE
  6. Sytytyskytkin – BOTH
  7. Pääkytkin – PÄÄLLÄ

Moottorin sammuminen lennolla

  1. Nopeus – 83 MPH
  2. Yritä moottorin ‘ilmakäynnistystä’, jos mahdollista

Moottorin ‘ilmakäynnistys’

  1. Polttoaineen valitsin – BOTH
  2. Sähköinen polttoainepumppu – PÄÄLLE
  3. Seos – RIKAS
  4. Sytytyskytkin – BOTH (käynnistä, jos potkuri ei pyöri)
  5. Lisäpolttoainesäiliön kytkin – PÄÄLLE (tankille, josta moottori saa polttoainetta, jos lisäpolttoainesäiliössä on polttoainetta)
  6. Jos moottori ei käynnisty, kokeile tulvineen moottorin ‘tyhjennystä’: kaasu täysin auki ja seos laihalle
  7. Jos moottori ei käynnisty, tee pakkolasku

Huom! Potkuri ei pyöri ilmavirrassa, jos nopeus on alle 70 MPH

Huom! Yli 8000 jalan korkeudessa voi olla tarpeen laihentaa seosta.

KOULUTUSVINKKI:

Koulutusvinkki

PALAUTETTA:

Parannusehdotus / yhteys

REKISTERÖIDY

KIRJAUDU SISÄÄN