Käynnistäminen ja rullaaminen vedessä

Käynnistämisen yhteydessä on syytä muistaa, että lämpimänä ruiskukoneen käynnistyminen voi olla haastavaa. Tästä syystä on syytä käynnistää kone niin, että pilotilla on köysi laiturissa käynnistyksen aikana ja koneen käynnistyessä köysi joko jätetään laiturille (tukikohdassa) tai vedetään mukaan. Tästä syystä ennen käynnistystä pitää varmistua, että köydessä ei ole solmuja, jotta se voi vapaasti liukua esim. knaapin tai lenkin ympäri.

Öljynpaineen on noustava yli 25 psi 30 sekunnin aikana.

Koekäyttöä varten öljyn lämpö on oltava yli 100 F. Koekäyttö on syytä pitää mahdollisimman lyhyenä: kierrokset max. 2000 RPM, magneetot (175 RPM/50 RPM), potkurix2 (max. 500 RPM), varailmanotto ja moottorinvalvontamittarit (+alipaine).

Ennen lentoonlähtöä öljyn lämmön tulisi olla yli 140 F, mutta kylmänä päivänä sen saavuttamiseksi menee paljon aikaa.

Maule M-6 on tavanomainen käsiteltävä rullatessa. Kuten useimmat vesilentokoneet Maulella on haastavaa kääntyä myötätuuleen kovemmassa tuulessa. Potkurin kulumisen suhteen on syytä harkita myös purjehtimismahdollisuutta. Koneen isot laipat edesauttavat purjehtimista.

KOULUTUSVINKKI:

Koulutusvinkki

PALAUTETTA:

Parannusehdotus / yhteys

REKISTERÖIDY

KIRJAUDU SISÄÄN